lördag 6 november 2010

Här ligger jag och blöder, en toppenbok!

Okej, nu har jag alltså läst "här ligger jag och blöder" av Jenny Jägerfeld och jag tycker den är riktitg bra! Boken handlar om Maja som en dag sågade av sig tumspetsen, det är förstås en olycka men det finns vissa som anser att Maja gjorde det med flit. Det gör inte Majas mamma. Hon bryr sig inte eller, hon vet inte ens om det.
När Maja åker till Norrköping för att träffa sin mamma är hon inte där
och det finns inga spår efter henne.
Maja går på fest och träffar Justin, eller Jens och glömmer allt om borttappade mammor och avsågade tummar. Tills hon läser ett mail som inte är till henne inser hon att något är fel.

Boken är ganska annorlunda än andra böcker som jag läst och det gör den spännande.
Den är absolut en bok som man borde läsa! Jag lovar att ni inte kommer ångra det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar