söndag 7 november 2010

Hemsk, rolig, spännande = Odjuret, av Ally Kennen!

Odjuret, av Ally Kennen är... WOW!
Jag älskar den! Den är superspännande och man kommer verkligen in i boken, sånt gillar jag.
Som vanligt skriver Ally Kennen nästan ingen information om boken på baksidan.
(På brevvännen av Ally skrev han: Att bli vän med en mördare kan vara det sista du gör, och i Dårhuset: När de stängde det gamla dårhuset i skogen trodde de att alla hade gett sig av. De hade fel.) På odjurets baksida står det: "Vissa hemligheter är omöjliga att dölja. Vissa hemligheter växer för var dag som går. Vissa hemligheter är livsfarliga. Snart kommer en mördare lös." Redan nu vill man ju fortsätta läsa boken, ellerhur?
Tyvärr har jag läst Ally Kennes böcker i fel ordning. Inte för att det spelar någon roll eftersom Ally inte ens har samma huvudperson i någon av hennes böcker, men det blir mycket bättre om man läser de i ordning. Så läs de i ordningen. Odjuret, Brävvännen, Dårhus.
Nu till en helt annan sak. Jag sökte på Ally Kennen på vår kära sökmotor Google och sedan på bilder, vilken chock (!) jag fick när jag såg att han egentligen var en hon! Här har jag liksom gått och undrat hur han ser ut. Han skriver ju i genren skräck och då´undrade jag liksom om han såg ut som en läskig gubbe, men icke, han var en tjej! Nåja, nu ska ni få läsa om boken. Och du, du kommer få reda på vad odjuret är för något, men först i kapitel 15, sidan 122. Men tjuvläs inte, det kommer förstöra allt, jag lovar, jag råkade förstöra min läsning genom att tjuvläsa.


Okej, boken handlar om sjuttonåriga Stephen, han har ett odjur i en bur, i vattnet typ.
Odjuret kan döda honom hur lätt som helst, är stor som... tja, han är stor.
Han är sjukt farlig och en blodtörstig mördare.
Stephan har haft Odjuret i typ sex år också händer det, Odjuret rymmer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar