söndag 28 november 2010

Jagad

Zoey Redbird är tillbaka i den femte house of night boken Jagad.
I den här boken har den mäktiga och fallna ängeln Kalona befríats och kommit tillbaka
och Neferet blivit en mäktig och (extremt) ond drottning.
Så... Zoey måste rädda världen, hålla sams med sin bästis och se till så att hon förblir
icke ätande röd vampyr och (såklart) fixa till sina pojkvänsproblem.

Det här med pojkvännerna har blivit extremt jobbigt tycker jag, att hon gillar två killar är gansak okej, men
som läget är nu, fyra stycken? Jobbigt.
Annars är boken ganska okej, förutom att det inte händer så mycket, mest småsaker och vips, så är boken slut. Boken är ändå rätt rolig och jag kom på mig själv med att sitta och le ibland.
Om jag hade gett betyg på boken i skala 1-10 hade den tyvär bara fått en femma, för att det har blivit lite tjatigt med killarna och att det går så sakta.
Boken utspelar sig i mindre än en vecka, kanske tre,fyra dagar men det känns som en hel månad.
Däremot, en annan vampyrbok som absolut får en tia är Vampire Academy som bara blir bättre och bättre för varje bok, heja heja!

Nästa House of Night heter Frestad
Nästa Vampire academy heter Andens kraft och den ser jag verkligen fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar