lördag 27 augusti 2011

The Carrie Diaries...

... Lär känna Carrie före The Sex And The City!
Första tanken: Ööh... Vem är Carrie?
Efter att jag läst boken: Gaah vad bra!

Eller något sånt tror jag att jag tänkte. För visst boken var helt fantastisk, ständigt humor och visst lite sur blir man ju och misstänksam hela tiden, men spelar den någon roll egentligen när boken fastnar från början och håller en kvar till sista sidan...
Bra från början till slut utom ett ynkligt tryckfel som tog mig från sidan ... till sidan 65 igen och sedan tar bort tre sidors läsning.
Men bortsett från det var det roligt att läsa om Carrie, alla hennes problem och sedan skratta när det hände roliga saker. En bra bok till sommarläsning kändes det som.

Carrie går på gymasiet och hennes framtidsdröm är att bli en författare.
För varje dag växer sig drömmen starkare och New York är hennes mål, men när skolans elevtidning är den sämsta man skådat och man träffar sin barndomskärlek igen glider bokstäverna långt ifrån henne...
Vem ska hon egentligen välja, den framtid hon drömt om sen hon var liten eller kärleken?

Okej, jag vet... Bra beskrivning... Naah... men orkade helt enkelt inte skriva så mycket idag... Sorry sorry!


2 kommentarer:

  1. Du har fått en blog award från mig! :)

    http://bokmalenstips.blogspot.com/2011/08/liebster-blog-award.html

    SvaraRadera
  2. Din bokblogg äger! Kolla gärna min: www.bokugglan.blogspot.com

    SvaraRadera