måndag 26 december 2011

Rakels Mirakel




Rakel gör det igen!
Rakel är fantastisk!
Rakel är ett mi(rakel)!

Tidningarnas rubriker är många. Och de flesta är positiva. Alla älskar Rakel, Mirakel, Miracle... Kärt barn har många namn. Men vägen mot toppen har varit svår och i den här boken berättar Rakel hur hon började i en kör och sedan, fyra år senare var en  världskänd artist med rösten som en ängel. 
Mitt uppe i sin världsturné får hon ett mail från en gammal vän som inte har hört av sig på mycket, mycket länge och som plötsligt vill att hon ska vara med på en konsert tillsammans med hennes gamla kör.
Men orkar Rakel verkligen möta alla sina gamla vänner igen efter allt som hänt..?

Allvarligt.
Norsk bok, norsk författare, utspelar sig i Norge. Men måste den utspela sig precis i samma stad som Jag reser ensam? Det är inte samma författare men samma förlag. Mystiskt sammanträffande...
Men det är absolut inte det viktiga.
Boken är en reality och det känns bra. Det känns som om artistlivet som beskrivs verkligen skulle kunna ha hänt och jag kommer på mig själv med att undra vad adressen till Rakels blogg är. Så pass verklig är den.
I början var den en aning svårt att komma in i den men ju längre jag läste desto mer kom jag in i den, även om det tog mig ett tag att förstå att varannat kapitel är tillbakablickar. Rakel innan hon blev känd. Och det är det som gör boken så bra tror jag, det är spännande att läsa hur hon sakta förändras från en okänd flicka till den kändis hon är nu.
Måste läsas av alla, speciellt de som tror att artislivet endast är en dans på rosor. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar