tisdag 27 december 2011

Sayonara September




Alex flyttar till Stockholm en dag, hon lämnar sitt förflutna ryggen och börjar ett nytt liv.
Hon har en ambition, en dröm och en framtid hon vill nå, Alex ska bli serietecknare och har därför sökt sig till serieskolan i Malmö och tillsammans med en rad nyfunna vänner börjar hon sin resa.
Men allt är inte som det ska med Alex, hennes förflutna döljer många mörka händelser och när Janne, Alexs klasskamrat börjar rota i hennes förflutna får han reda på saker han aldrig någonsin kunnat föreställa sig.

Vilken fantastisk bok, jag menar, vilken fantasi, en mangabok om manga, har jag aldrig läst om förut...
Okej strunt samma.
Det här är Åsa Ekström när hon är som bäst. Handlingen i boken är helt underbar. Pricksäker. Fastnar direkt.
Det är humor på hög nivå men desto mer allvarlig är den också, jag grinade större delen av den andra boken (det är en serie på 3 böcker, tredje boken har ännu inte kommit ut...) så att känsliga läsare varnas.
Men bara för det ska ni inte inte läsa den, handlingen fastnar direkt och den är totalt omöjlig att släppa ifrån sig. Jag rekommenderar den här boken till gamla mangaläsare som nya.
Åsa ritar fantastiskt och det är nästintill omöjligt att inte bli lite avundsjuk, hon  är en av de bästa mangaka jag sett actually, och jag har ändå läst många mangaböcker i mitt liv.
Och en sista sak, läs boken hemma, ensam och inte på en buss då det kommer verka konstigt när du skrattar och gråter om vartannat.

Boken får ett A (nu när vi ändå byter betygssystem)



Kolla gärna in Åsa Ekströms Officiella blogg och Sayonara Septembers Officiella sida.


Bilderna är lånade från www.sayonaraseptember.blogspot.com



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar