måndag 30 april 2012

Legenden om Darren Shan





Darren Shan är en vanlig pojke i 12-årsåldern när han plötsligt, tillsammans med sin bästa kompis Steve Leonard får sina öden beseglade genom att gå på en omkringflyttande cirkus. Cirqus du freak, det är ingen vanlig cirkus och istället för hästar, clowner och akrobater fylls programmet med missfoster. Med allt från varulvsmänniskor till ormpojkar sitter alla i publiken, speciellt Darren helt förtrollade.
Men så kommer plötsligt Larten Crespley, en flera sekel år gammal vampyr med en giftspindel lika farlig som 100 ormar. Darren som är helt galen i spindlar stjäl plötsligt spindeln och det ena leder till det andra och när Steve blir biten av spindeln tvingas Darren gå med på ett ultimatum, antingen dör Steve eller så får han motgift och Darren tvingas bli en vampyr...

(Det är Valborg, jag vill läsa och har ingen lust att sitta vid datorn, ingen lång recension med andra ord.)

Legenden om Darren Shan är en lång serie på 12 böcker. Varje bok är typ på 100 sidor fyllda med spänning, romantik och tjuggablöff vad bra de är! Kan helt ärligt säga att jag älskar allihopa. (Jag har inte läst näst sista boken, råkade hoppa över den...)
Och nu när jag läst sista boken känns det lite tomt, tack och lov då att serien finns i manga också!
Okej visst, slutet var grymt förvirrande men det var ändå så bra att jag vet inte vad jag ska säga.
Tjuggablöff, nu ger jag mig helt enkelt. Läs bara serien för allt i världen och en sak till? Se inte filmen, den är verkligen, verkligen inte bra!

Första boken heter 'skräckens cirkus'.


3 kommentarer:

  1. Den verkar verkligen bra! Måste läsa den! :D

    SvaraRadera
  2. Den är jättebra!!! har läst hela serien, slutet är sådär.

    SvaraRadera
  3. Fullständigt älskar Darren Shan! Jag har läst alla böcker i serien minst 2 gr :)

    SvaraRadera