tisdag 16 oktober 2012

Namnsdagsflickan

I Berghendia är allting möjligt och ingenting är tråkigt där. Alltid finns det något att göra, monster att bekämpa och ett nytt land att erövra. Så lite sorgligt är det  att Berghendia inte ens finns på riktigt utan bara är en fantasivärld som de två bästa kompisarna Kim och Robin byggt upp med hjälp av teckningar och fantasin.
Men när Robins lillasyster Namnsdagsflickan börjar vara med, från början bara på ett hörn men senare mer och mer börjar Berghendia falla sönder ända tills alla teckningar, ritningar och slott en dag hamnar på vinden och Kim försvinner från Robins värld.
Namnsdagsflickan tar på sig all skuld och strax efteråt hamnar hon i en oförklarlig koma där inga ord kan nå henne.

När jag först såg den här hade jag inte så stora förväntningar utan jag köpte den mest för att illustrationerna är hemskt fina och jag älskar Åsa Ekströms stil men när jag väl började läsa den så tyckte jag faktiskt om den väldigt mycket, även om den är väldigt kort och lite förvirrande, men jag rekommenderar den ändå till alla som bara vill ha något lätt att läsa eller bara slappna av med en bra bok.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar