måndag 8 oktober 2012

Sylta och Safta

I Sylta och Safta kan du, som du kanske hör på namnet lära dig precis allt och lite till om hur du ska få till din  hjortonsylt helt perfekt eller hur du gör din egna ketchup till grillkorven eller kanske är du mer sugen på saft? Inga problem, det finns också med. Kort sagt är hela boken fylld av en massa härliga recept för både amatören och proffset.

Sylta och Safta är som vilken kokbok som helst, var vad jag tänkte när jag först hörde talas om den men när jag väl började bläddra igenom den så insåg jag hur välgjord och bra den är och även jag som är en tonåring och i stort sett aldrig har gjort sylt eller saft. (Bara sett på och småhjälpt när mina föräldrar gjort det.)
Personligen skulle jag rekommendera den här till alla, till de som aldrig syltat (som jag) och till de som gjort det förut. Supermysig bok!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar