lördag 5 januari 2013

Hitta Violet Park - Jenny Han

När Lucas hittar en gammal urna på en hylla i en taxiservice är det något som får honom att dras till den gamla burken med aska i sig.
Så helt omedveten vem den gamla damen är fixar han ut henne från hyllan och börja forska, vad är det den gamla damen vill och vilken koppling hade hon till hans nu försvunna pappa?

Blev positivt överraskad (Känns som om jag blir det hela tiden) när jag bestämde mig för att läsa Hitta Violet Park som mest stått och dammat i bokhyllan sedan bokmässan och det ångrar jag inte.
Boken är smått roande vissa stunder och jag tycker om att följa med i Lucas knäppa vardag (även om jag från början faktiskt trodde att det handlade om en tjej, wops).
Ändå tyckte jag mest om slutet. Inte just för att den slutar då utan för att det var kort sagt episkt.

4 av 5, Gillar boken starkt. (Det betyder alltså att ni också borde läsa den!)




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar