torsdag 3 januari 2013

Sommaren jag blev vacker - Jenny Han

Så länge Belly kan minnas så har hennes familj spenderat sommaren vid stranden hos hennes mammas barndomsvännen.
Hela året har Belly längtat till att familjerna ska åter bli en, att doppa tårna i havet och mest av allt... Bröderna Jeremiah och Conrad.
Men nu är Belly äldre och killarna börjar få upp ögonen för henne och ett triangeldrama sätter fart.

-SPOILERVARNING!-

Mjaeh... Jag har hört mycket gott om den här boken men kanske var mina förväntningar för höga eller så gillade jag den helt inte så mycket.
Mest beror det antagligen på att jag inte alls tycker om Conrad, han är en skitstövel och jag shippar verkligen inte Conrad och Belly. Däremot Jeremiah var jag helt förtjust i och hade det varit jag som varit Jeremiah hade jag blivit kär i honom direkt men blähä.
Dessutom var slutet verkligen inte min favorit eftersom jag igenom hela boken trott att Belly skulle fatta att det var Jeremiah som var den rätta så när jag läste sista delen blev jag bara besviken.
Men trots allt kärleksgnabb, triangeldraman, stulna kyssar och jobbiga återblickar på tidigare somrar så är boken skapligt bra att läsa nu så här i vintertider och jag tänker fortsätta läsa de två återstående böckerna i serien och hoppas på ett annat, bättre slut.
Ett + för den somrigt fina framsidan.


Boken får 3 av 5 vargar.

1 kommentar:

  1. Tyckte med mest om Jeremiah i början, i de två första böckerna, men avskydde honom i sista och då växte istället Conrad... ;)

    SvaraRadera