tisdag 2 april 2013

Engelsfors 2.5

I Cirkelns alldeles egna seriealbum får man redan från första sidan följa med när Mona Månstråle berättar åtta stycken spådomar om häxornas historia och framtiden.
Vi får ta del av historier som tidigare aldrig släppts, vi får lära känna Elias innan han dog och bäst av allt, vi får en se en del av det som kommer i Nyckeln, den avslutande serien i Engelsfors-trilogin.
I flera månader har jag gått och längtat efter just den här boken och när jag hade den ofantliga turen att få boken i brevlådan som recensionsexemplar var det ett under att jag inte hoppade upp och ner av glädje. 

Under de 112 sidor som boken består av dreglade jag nästan över allt som jag fick se och istället för att stilla min hunger efter den sista boken samtidigt som jag innerligt hoppas att de görs ett till seriealbum för även om jag älskar "riktiga" böcker så är det något speciellt med serieböcker.

Jag älskar det faktum att boken är färglagd, det känns verkligen som om de 5 författarna har gjort ett väldigt noga jobb, värt väntan. 

De olika stilarna i boken är väldigt fina och även om jag föredrar andra före vissa (min favorit är stilen för Elias tror jag) så tycker jag om idén att ha flera olika illustratörer.
Dock hade den gärna kunnat vara lite längre eller kortare men fler berättelser eller längre berättelser men färre så där förlorar den en varg i betyget.

Annars var jag mycket nöjd med precis allting, tecknarstilen, färgerna, storyn, inledningen osv osv osv...

Ett måste för alla som tänker läsa klart Engelsforsserien! (Och alla andra också för den delen) Man har inte läst hela serien förrens man läst den här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar