torsdag 3 oktober 2013

Reading Habits - Hur läser du?




Nu har Carro på RomeoandJuliet varit trevlig nog att tagga mig i Reading Habits och eftersom jag inte hade någonting annat för mig så kan jag ju lika gärna göra den!
Att det dessutom var en trevlig tagg är ju bara ett stort plus.

1. Har du en speciell plats hemma där du brukar läsa? 
Ingen standard plats där jag ALLTID läser men soffan och sängen precis innan jag somnar är ju uppenbarligen de 2 stora favoriterna.
Annars brukar det bli lite olika, toaletten, golvet, köksbordet, andra soffan, tredje soffan, fjärde soffan... 
(Kom just att tänka på hur många soffor vi har. Huh.)
2. Bokmärke eller random pappersbitar? 
Inget av dem, jag försöker, så gott det går att komma ihåg sidnumret i huvudet, annars brukar jag köra på random pappersbitar eftersom att jag oftast gör sönder eller tappar bort fina bokmärken. 
Tyvärr.

3. Kan du sluta läsa när som helst eller måste du sluta efter ett kapitel eller efter ett visst antal sidor?
Att alltid läsa klart kapitlet är som ett litet OCD för mig men blir jag avbruten eller har bråttom kan jag avsluta mitt i. 

4. Äter du eller dricker du någonting när du läser?
Ja! Äta och läsa är mysigt, kan dock bli klumpigt ibland beroende på vad man äter.

5. Brukar du lyssna på musik eller ha på TV:n medan du läser?
Inte med min mening, musik möjligtvis ibland men är TV:n på är det oftast någon annan familjemedlem som ser på den.
Fast det stör inte himla mycket.

6. En bok i taget eller flera samtidigt?
Flera samtidigt!
Det bara händer, jag kan nästan aldrig bara läsa en bok i taget och är en bok särskilt seg hoppar jag lätt över till en annan samtidigt,
upp emot 5 böcker samtidigt har det blivit.

7. Läsa hemma eller överallt?
Överallt med en viss gnutta salt, läser inte ÖVERALLT, oftast hemma men en bok på bussen är förstås en stor favorit.

8. Läsa högt eller tyst i huvudet?
Tyst i huvudet, det går fortare och man kan göra egna röster på ett annat sätt.

9. Hoppar du fram i boken eller hoppar du över stycken?
Oftast hoppar jag aldrig över någonting i en bok men är det en något så sjukt drygt långsam bok så händer det ibland att jag inte orkar läsa vartenda ord.

10. Bryta rygg eller inte?
Uh. Har aldrig tänkt på saken.

11. Skriver du i böcker?
Jag hade nästan velat göra det, det blir som mer personligt då men hittills aldrig hänt.

12. Vilka taggar du?
Också var det där med taggningen...
Känner du dig taggad, så är du taggad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar