onsdag 23 oktober 2013

Sayonara September

Nästan ett år har gått på Alex tecknarskola, ett år fyllt av sorg, glädje och inte minst, vänskap.
Men Alex har svårt att glömma Miri och trots att hon försäkrar alla att hon mår bra, att
hon är glad och lycklig så förändras allt när hon träffar Kouji.
Kouji kommer från Japan, har redan gett ut ett album, har lika vackert hår som det är långt, han går tvåan på skolan och han kan se rakt igenom Alex.
En början på ett osunt förhållande inleds och plötsligt verkar hela Alex liv sättas på prov.

Fyra gånger har jag redan hunnit läsa om den tredje, och kanske avslutande delen i Sayonara September och jag häpnar över hur bra Åsa Ekström får till allt.
Det är så mycket mer än bara manga.
Jag bara läser och läser, fångas i bilderna, läser om den för att förstå den lite bättre, läser om den igen ifall jag missade någon detalj och läser om den en fjärde gång, för nöjes skull. Jag vill aldrig att den tar slut.
Trots att jag verkligen lusläser, nästan slukar sidorna är det ändå som om att jag missar någon detalj varje gång och varje omläsning är nästan som att läsa om den för första gången.
Helt otroligt.
Även fast att tredje boken var extra tjock så känns det ändå sorgligt att serien är slut nu. Helst hade jag förstås läst flera hundra böcker till om karaktärerna i SS men det enda jag egentligen kan göra nu är att hålla tummarna på är att Åsa Ekström ger ut en ny, ännu bättre (och längre!) serie.

LÄS!
Kolla gärna in Åsa Ekströms blogg Sayonara September.
5/5 vargar - bästa mangan jag någonsin läst!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar